Trygg identifiering med BankID
Enkel betalning med Swish

 

 

 

 

 

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR DIGITALA VÅRDTJÄNSTER

 

Allmänt
doktera.se är en digital vårdstjänstplattform (”Plattformen”) som tillhandahålls av den privata vårdgivaren Digi-Health Sverige AB med organisationsnummer 559433–9961 (“vi“, “vår” eller “oss“).

Dessa allmänna villkor reglerar relationen mellan oss och den individ (“du“, “dig“, “din” eller “Kunden“) som beställer en läkarbedömning  från oss eller på annat sätt nyttjar våra tjänster inbegripet Plattformen (“Tjänster“).

Kunden och Digi-Health Sverige AB benämns nedan gemensamt som “Parterna” och var för sig som “Part“.

 

Våra villkor och policyer

Våra villkor och policyer (“Villkoren“) anger dina rättigheter och skyldigheter när du nyttjar våra Tjänster. Du bör därför läsa nedan angivna villkor och policyer noggrant för att säkerställa att du förstår dina rättigheter och skyldigheter, eftersom de innehåller de villkor under vilka vi erbjuder dig tillgång till våra Tjänster. Villkoren utgörs av följande villkor och policyer:

  1. Allmänna villkor: dessa allmänna villkor gäller för den individ som nyttjar våra Tjänster inbegripet Plattformen (även om individen bara surfar på Plattformen) (doktera.se/allmanna-villkor). Om du inte accepterar våra Allmänna villkor, har du inte rätt att använda Plattformen eller nyttja våra Tjänster.
  2. Integritetsmeddelande: denna policy innehåller information om vår personuppgiftsbehandling (doktera.se/integritetsmeddelande).
  3. Cookiemeddelande: denna policy innehåller information om de cookies som används på Plattformen (doktera.se/cookiemeddelande).
  4. samt eventuella andra villkor, policys, riktlinjer, ordningsregler och/eller instruktioner som vi från tid till annan tillhandahåller.

Du är också skyldig att följa de lagar, förordningar och myndighetsbeslut som gäller när du nyttjar våra Tjänster.

 

Om tjänsten 

 

Digital vårdstjänst: Vi erbjuder en digital vårdstjänst utifrån frågeformulär och eventuellt tillhandahållna bilder och utför läkarbedömningar. Vi kan tillhandahålla elektronisk receptförskrivning efter en genomförd läkarbedömning av det ifyllda frågeformuläret och eventuellt bildunderlag. Om du inte bedöms vara lämplig för behandling, noteras detta i frågeformuläret om du hänvisas till en fysisk vårdsmottagning. Observera att du köper och betalar för läkarbedömningen vi genomför, oavsett om receptförskrivning utförs eller ej.

 

Tekniska krav: För att använda Tjänsten behöver du ha tillgång till en internetuppkoppling, BankID samt en dator, surfplatta eller smartphone. Tjänsten är optimerad för de senaste versionerna av webbläsarna Chrome, Safari och Firefox.

 

Användning av Tjänsten: Individer över 18 år som önskar nyttja Tjänsten måste identifiera sig genom sitt BankID. Om en individ är under 18 år och önskar nyttja Tjänsten, måste dennes vårdnadshavare ingå avtalet med oss och intyga barnets personuppgifter samt legitimera sig via BankID.

 

Hälsoformulär: För att beställa en läkarbedömning från oss börjar du med att fylla i ett hälsoformulär online. Hälsoformuläret innehåller en serie frågor som utformats för att hjälpa oss att förstå de specifika problem eller symtom du upplever. Frågorna varierar beroende på ditt hälsobesvär, för att fånga så mycket relevant information som möjligt om din hälsa och ditt välbefinnande.

Du behöver även ange ditt telefonnummer och din e-postadress till oss i samband med att du skickar in det ifyllda hälsoformuläret till oss. Vi kommer att skicka ett SMS och ett e-postmeddelande till de angivna kontaktuppgifterna när läkarbedömningen är utförd av oss.

 

Legitimering via BankID: Efter att du har fyllt i hälsoformuläret kommer du att bli ombedd att legitimera dig med ditt BankID i samband med att du ska skicka in det ifyllda formuläret till oss. Denna process säkerställer att vi kan bekräfta din identitet och skydda din integritet och de tillhandahållna hälsouppgifterna.

 

Granskning och bedömning: När du har identifierat dig med BankID kommer en legitimerad läkare att granska det ifyllda hälsoformuläret. Läkaren bedömer informationen du har tillhandahållit och genomför en läkarbedömning av den angivna patientens hälsotillstånd.

 

Behandlingsalternativ: Beroende på läkarens läkarbedömning kan denne sedan rekommendera och utfärda olika behandlingsalternativ. Det kan vara att skriva ut recept på läkemedel eller ge dig specifika råd om hur du kan hantera dina symtom. Receptförskrivning sker inte i de fall läkaren bedömer att det inte är nödvändigt i det aktuella fallet.

 

Nödsituationer eller akutsjukvård: Vår Tjänst är utformad för att erbjuda bekväm och tillgänglig vård för icke-akuta tillstånd. Vänligen observera att vår digitala vårdstjänst inte är avsedd för att hantera nödsituationer eller fall som kräver omedelbar medicinsk åtgärd. Om du upplever en akut medicinsk kris eller ett tillstånd som du tror kan vara livshotande, ska du omedelbart uppsöka det närmaste sjukhusets akutmottagning eller kontakta SOS Alarm på 112. Vår digitala vårdstjänst är utformad för att hantera icke-akuta tillstånd och bör inte användas som ett substitut för akutsjukvård. Om du efter att ha använt vår Tjänst och genomfört en behandling enligt de råd du har fått från våra läkare, inte upplever någon förbättring eller märker en försämring av ditt hälsotillstånd, uppmanar vi dig att genast söka ytterligare medicinsk rådgivning. Du bör kontakta en sjukvårdsmottagning inom den allmänna vården, besöka ett sjukhus eller prata med en annan sjukvårdspersonal som kan erbjuda dig direkt medicinsk behandling.

 

Läkares ansvarsområde: Vi tar fullt ansvar för att säkerställa att all vårdpersonal associerad med vår Tjänst är behöriga inom sina respektive yrken. De läkare som genomför en läkarbedömning av ifyllda hälsoformulär, inskickade bilder samt förskriver recept, innehar giltig svensk läkarlegitimation.

 

Du är ansvarig för den information du tillhandahåller oss när du nyttjar våra Tjänster. Du förväntas lämna korrekt och fullständig information om ditt hälsotillstånd och andra relevanta aspekter. Felaktig eller otillräcklig information kan påverka våra läkares förmåga att tillhandahålla korrekta medicinska tjänster.

 

Vi tar inget ansvar för eventuella skador eller konsekvenser som uppstår till följd av felaktig, ofullständig eller vilseledande information från dig, såvida inte sådant ansvar följer av tvingande lag.

 

Köp- och betalningsvillkor

Betalningssystem: Vi använder Swish som vår betalningslösning, för att säkerställa en snabb, enkel och säker betalningsprocess (Getswish AB, org. nr: 556913-7382, “Swish“). Swish är en välkänd och pålitlig betaltjänst som uppfyller kraven för både PCI DSS och 3D-Secure, vilket erbjuder optimal säkerhet för dina transaktioner. För mer information om Swish och dess användning, besök gärna https://www.swish.nu.

 

Läkarbedömningens genomförande: Läkarbedömningen genomförs normalt inom 24 timmar efter att vi har mottagit betalningen för läkarbedömningen. När läkaren har granskat det ifyllda hälsoformuläret och genomfört läkarbedömningen, skickar vi en notis till dig via SMS och e-post till de angivna kontaktuppgifterna.

 

Om läkaren skriver ut ett e-recept till dig, kommer du även att få en bekräftelse via e-post när ditt e-recept är klart och inskickat till e-recepttjänsten. E-receptet kommer att finnas tillgängligt på alla apotek i Sverige, vilket innebär att du kan hämta ut ditt läkemedel på valfritt apotek i landet.

 

Om vi av någon anledning inte kan leverera läkarbedömningen inom den ovan angivna tidsramen kommer du att informeras utan onödigt dröjsmål om orsaken till förseningen och informeras om en ny leveranstidpunkt. Du  har rätt att häva köpet av läkarbedömningen om vi inte kan leverera enligt överenskommelse.

 

Felaktiga uppgifter: Vi är inte ansvariga för förseningar eller problem med leveransen av e-recept som uppstått på grund av att du har angivit felaktiga kontaktuppgifter. Om du har uppgett felaktig e-postadress eller telefonnummer, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post så att vi kan rätta till detta. Du är ansvarig för att de kontaktuppgifter du anger till oss är korrekta för att vi ska kunna tillhandahålla en effektiv service.

 

Prissättning: Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar eventuell moms. De priser som gäller för ditt köp är de som är aktuella på Plattformen vid tidpunkten för din beställning. Observera att priset endast inkluderar avgiften för en läkarbedömning (och eventuellt utfärdande av e-recept om det anses vara aktuellt). Priset inkluderar inte kostnader för läkemedel. Priset inkluderar inte heller eventuella betalnings- och fraktavgifter.

 

Reklamationer: Du har rätt att göra reklamation om du finner ett fel med den Tjänst vi har tillhandahållit. Reklamationsrätten gäller i tre år, och det är viktigt att du gör reklamation inom rimlig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader från upptäckten av felet anses alltid vara i tid. Vid eventuella frågor avseende reklamation eller bekymmer, tveka inte att kontakta oss via info@doktera.se.

 

Ingen bytesrätt: Det finns inte någon möjlighet att byta recept mot andra recept hos oss.

 

Ångerrätt: Enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (“Distansavtalslagen“) har konsumenter normalt en ångerrätt på 14 dagar för distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att konsumenten har rätt att frånträda avtalet inom ångerfristen utan att ange någon anledning, under förutsättning att villkoren för ångerrätt uppfylls. Ångerfristen är 14 dagar. Vid köp av en Tjänst börjar ångerfristen löpa den dag Kunden ingick avtalet. Det är dock viktigt att notera att ångerrätt inte tillämpas på alla typer av produkter eller tjänster.

 

Ångerrätten gäller exempelvis inte för avtal som avser en tjänst som har fullgjorts mot betalning om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts.

 

Om du i egenskap av konsument köper en läkarbedömning från oss, begär du att tjänsten börjar utföras efter köpets genomförande (vilket kan ske inom ångerfristen) och samtycker till att det därigenom inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts. Tjänsten är fullgjord när resultatet av läkarbedömningen har skickats till dina angivna kontaktuppgifter (SMS och/eller e-post). Detta innebär att du godkänner att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har blivit fullgjord.

 

Om vi har påbörjat utförandet av läkarbedömningen inom ångerfristen, och du väljer att nyttja din ångerrätt inom 14 dagar från avtalets ikraftträdande, har vi rätt att debitera dig för våra kostnader samt en proportionell andel av det avtalade priset för den del av tjänsten som utförts tiden innan du gav meddelande om utövande av ångerrätten.

 

Om du utövar din ångerrätt och har rätt till ångerrätt enligt Distansavtalslagen, kommer vi att betala tillbaka vad du har betalat till oss, efter avdrag för eventuell ersättning som vi har rätt till.

 

Ditt meddelande om utövande av ångerrätt ska lämnas till oss inom ångerfristen. Om du önskar utöva sin ångerrätt kan vi underrättas om detta per telefon, via e-post eller per post (kontaktuppgifterna finns längst ner på denna sida). Ångerrätten kan även utövas genom att använda den ångerblankett som finns att ladda ner via följande länk: (doktera.se/angerblankett) och skicka den ifyllda ångerblanketten till oss. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernumret samt vilken tjänst som ångerrätten gäller framgå klart och tydligt.

 

Återbetalningar: En återbetalning till dig ska göras utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot ditt meddelande om att häva köpet eller frånträda avtalet. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inte annat har överenskommits.

 

Tillgänglighet 

Effektiv och tillgänglig Plattform: Vi är ständigt engagerade i att tillhandahålla en effektiv, pålitlig och högkvalitativ plattform för alla våra användare. Vårt mål är att du ska kunna få tillgång till vår Plattform dygnet runt, alla dagar om året.

 

Tekniska störningar och underhåll: Däremot kan vi inte ge några garantier för att tekniska störningar aldrig kommer att inträffa. Trots våra bästa ansträngningar och förebyggande åtgärder kan det förekomma tillfällen då tekniska störningar uppstår. Dessa kan bero på faktorer som ligger utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till tekniska fel, systemunderhåll eller problem relaterade till tredjepartssystem.

 

Åtgärder vid tekniska problem: Om ett sådant problem skulle uppstå kommer vi att göra vårt yttersta för att lösa dessa tekniska problem så snabbt som möjligt. Detta kan innebära att vi tillfälligt behöver begränsa tillgången till Tjänsterna och Plattformen under en begränsad period för att utföra nödvändigt underhåll och förbättringar. Vi förstår att detta kan medföra olägenhet och vi ber om ditt överseende under dessa sällsynta och tillfälliga situationer. Vi kommer alltid att sträva efter att minimera dessa avbrott.

 

Kundsupport: För att underlätta din användning av vår Tjänst erbjuder vi kostnadsfri kundsupport. Om du har frågor om hur du använder Plattformen kan du kontakta vår kundtjänst via e-post. Vi gör vårt bästa för att svara på alla förfrågningar så snabbt som möjligt och ge dig den hjälp du behöver.

 

Kundens ansvar och åtaganden

Respekt för våra Villkor och riktlinjer: Som kund hos oss, förbinder du dig att respektera och följa våra vid var tid gällande Villkor samt eventuella ytterligare instruktioner som vi kan ge. Detta innebär att du behöver läsa, förstå och agera i enlighet med alla Villkor och riktlinjer som vi tillhandahåller. Detta säkerställer att både du och vi kan uppfylla våra respektive skyldigheter och rättigheter i samband med nyttjandet av våra Tjänster.

 

Skydd av information och integritet: Du får inte hantera information på ett olagligt sätt, skada oss eller våra kunder, eller nyttja våra Tjänster på ett sätt som kan orsaka direkt eller indirekt skada för oss. Det är viktigt att du agerar ansvarsfullt och respekterar integriteten hos andra användare och följer gällande lagar och bestämmelser.

 

Ansvar för BankID: Du är ansvarig för säkerheten för ditt BankID och att det inte används av obehöriga personer för att få tillgång till våra Tjänster. Om du misstänker att någon annan använder ditt BankID, är det din skyldighet att omedelbart vidta nödvändiga åtgärder för att begränsa obehörig åtkomst och informera oss om situationen.

 

Ansvar för konto och aktiviteter: Du är ansvarig för alla aktiviteter som utförs under ditt konto och med ditt BankID. Detta inkluderar överföring av information och elektroniska dokument. Du får inte, via oss eller vår Plattform, hantera eller sprida elektroniska dokument som gör intrång i tredje parts rättigheter, eller som kan uppfattas som stötande, olämpliga eller olagliga. Det är viktigt att du förstår att du är personligen ansvarig för att respektera andras rättigheter och uppföra dig på ett lagligt och respektfullt sätt när du använder våra Tjänster.

 

Avtalstid och uppsägning 

Avtalstid: Ditt avtal med oss gäller från den tidpunkt du godkänner dessa Allmänna Villkor och fortsätter att gälla tills vidare.

 

Uppsägning av avtalet: Du kan när som helst välja att avsluta ditt användande av Tjänsterna. Vi förbehåller oss rätten att begränsa din tillgång till Tjänsterna, exempelvis om du bryter mot våra Villkor eller om vi misstänker att du har använt våra Tjänster på ett olämpligt eller olagligt sätt.Vid avtalets upphörande, oavsett orsak, upphör ditt rätt att använda Tjänsterna. Observera att uppsägning av avtalet inte påverkar dina skyldigheter eller våra rättigheter enligt avtalet före uppsägningen.

 

Efter avtalets upphörande: Efter avtalets upphörande kvarstår vissa av avtalets bestämmelser i kraft, vilket inkluderar men inte är begränsat till bestämmelser om sekretess, immateriella rättigheter, ansvarsbegränsningar, tillämplig lag och tvistelösningar. Dessa fortsätter att vara bindande för Parterna även efter att avtalet har avslutats.

 

Patientdata, personuppgifter och sekretess

Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med Patientdatalagen (SFS 2008:355) och tillämplig dataskyddslagstiftning, inklusive Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG (“GDPR“).

 

Din hälsodata förvaras säkert och i full överensstämmelse med Patientdatalagen och GDPR i ett betrott och etablerat journalsystem. Om du har frågor kring hur du kan ta bort journaldata, rekommenderar vi att du besöker Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) webbplats på https://www.ivo.se/for-privatpersoner/ansokan-om-journalforstoring/.

 

Mer information om vår behandling av personuppgifter finns att läsa i vårt integritetsmeddelande som finns publicerad på Plattformen.

 

Cookies 

Vår Plattform använder cookies. Information om hur vi använder cookies finns att läsa i cookiemeddelandet som finns publicerad på Plattformen.

 

Immateriella rättigheter 

Samtliga immateriella rättigheter avseende våra Tjänster, inklusive men inte begränsat till varumärken, upphovsrätt, design, layout, texter, grafik, bilder, samt annat innehåll som publiceras på Plattformen eller i våra Tjänster, ägs av oss eller våra licensgivare. Dessa rättigheter skyddas av svensk och internationell lagstiftning.

 

Du erhåller endast en begränsad licens att använda våra Tjänster i enlighet med våra Villkor och för personlig, icke-kommersiell användning. Ingen äganderätt eller andra rättigheter överförs till dig.

 

Du får inte kopiera, modifiera, överföra, framföra offentligt, distribuera, skapa härledda verk av, sälja eller på något sätt exploatera något av vårt innehåll, våra immateriella rättigheter eller vår programvara, helt eller delvis, utan vårt uttryckliga skriftliga medgivande.

 

Du är ansvarig för att inte göra intrång på någon tredje parts immateriella rättigheter i samband med användningen av våra Tjänster. Om du misstänker att ett sådant intrång har ägt rum, ska du omedelbart informera oss om detta.

 

Ändringar och uppdateringar av Villkoren 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar eller justeringar i våra Villkor. Mindre ändringar kan genomföras utan föregående meddelande till dig. Vi kommer att publicera de uppdaterade Villkoren på Plattformen. Du uppmanas att regelbundet granska Villkoren för att vara medveten om eventuella ändringar. Din fortsatta användning av våra Tjänster efter att sådana ändringar har trätt i kraft innebär att du godkänner de ändrade Villkoren.

 

Om det sker större förändringar, exempelvis ändringar som påverkar dina rättigheter eller skyldigheter på ett betydande sätt, kommer vi att informera dig om dessa genom att skicka ett meddelande till den e-postadress du har angivit till oss. Detta gör vi minst 30 dagar innan de ändrade Villkoren träder i kraft.

 

De Villkor som gällde vid tidpunkten för din senaste användning av Tjänsten kommer att tillämpas för den specifika användningen. Du kan alltid hitta den senaste versionen av Villkoren på Plattformen.

 

För nya användare av Tjänsterna kommer alltid de senast uppdaterade Villkoren att gälla. Som befintlig användare accepterar du de uppdaterade Villkoren genom att fortsätta att använda Tjänsterna efter att de ändrade Villkoren har trätt i kraft. Om du inte accepterar de ändrade Villkoren ska du upphöra att använda Tjänsterna.

 

Befrielsegrunder 

Båda Parter är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra sina avtalsförpliktelser och ansvarar inte för skador, förluster eller förseningar om underlåtenheten beror på omständigheter utanför deras kontroll, som de rimligen inte kunde ha förutsett eller övervunnit (“Force majeure-händelser“). Sådana Force majeure-händelser kan inkludera, men är inte begränsade till, naturkatastrofer, krig, terrorism, uppror, arbetskonflikter inklusive strejker och lockouter, eldsvåda, avbrott i den allmänna energiförsörjningen eller internetuppkopplingen, förändringar i lagar och förordningar, myndighetsbeslut eller myndighetsåtgärder och jämförbara händelser utanför Parternas kontroll.

 

Ansvarsbegränsning 

Vi ansvarar inte för fel som beror på dig eller något förhållande som du ansvarar för. Om du själv orsakar fel eller problem som påverkar Tjänsterna, är vi inte ansvariga för de resulterande konsekvenserna.

 

Vi ansvarar inte under några omständigheter för avbrott i tillgängligheten till Tjänsterna som orsakas av virus eller andra angrepp på Plattformens säkerhet, även om vi har vidtagit de skyddsåtgärder som kan förväntas. Om Tjänsterna blir otillgängliga till följd av cyberattacker eller virus som inte kunnat förhindras trots våra försiktighetsåtgärder, bär inte vi ansvaret för dessa störningar.

 

För undvikande av missförstånd klargörs härmed att ansvarsbegränsningarna inte gäller för patientskadeersättning enligt Patientskadelagen (SFS 1996:799) eller för ersättning enligt GDPR.

 

Överlåtelse

Du har inte rätt att utan vårt skriftliga medgivande upplåta eller överlåta dina rättigheter och skyldigheter enligt avtalet. Vi har rätt att överlåta hela eller delar av våra rättigheter och skyldigheter enligt avtalet utan ditt föregående medgivande.

 

Bestämmelses ogiltighet 

Om någon bestämmelse i våra villkor helt eller delvis skulle befinnas icke verkställbar eller ogiltig av allmän domstol, skiljenämnd eller Allmänna reklamationsnämnden, ska det inte innebära att villkoren i sin helhet är ogiltigt. Istället ska den aktuella bestämmelsen i övriga delar samt alla övriga bestämmelser i Villkoren vara gällande, och i den mån ogiltigheten väsentligen påverkar parts utbyte av eller prestation enligt avtalet, ska skälig jämkning av avtalet ske.

 

Tillämplig lag och tvistlösning

Våra villkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lagstiftning. Vid eventuell tvist som uppstår i samband med våra villkor, ska svensk lag tillämpas.

 

Om du som konsument har några klagomål eller hamnar i tvist med oss, har du alltid rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). ARN är en statlig myndighet som kostnadsfritt löser tvister mellan konsumenter och företag och bidrar till att tvister löses på ett opartiskt och objektivt sätt. Du kan kontakta dem genom deras webbplats (www.arn.se) eller per post (Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm).

 

Dessutom kan du som konsument vid tvister som rör onlineköp använda EU-kommissionens plattform för online-medling i tvister, även känd som ODR (Online Dispute Resolution). Plattformen är tillgänglig här: ec.europa.eu/consumers/odr.

 

Du kan också rådfråga konsumentombudsmannen (KO), en myndighet som arbetar med att stärka konsumentens ställning på marknaden (ko.se).

 

Slutligen, om en tvist inte kan lösas genom ovanstående alternativ, kan tvisten tas upp till prövning och slutligen avgörande av allmän domstol i Sverige. Detta gäller dock inte om det finns tvingande lagstiftning som säger annat. Vi rekommenderar alltid att försöka lösa tvister genom dialog och förhandling innan rättslig åtgärd vidtas.

 

Våra kontaktuppgifter 

Företag: Digi-Health Sverige AB
Org. nr: 559433–9961
E-post: info@doktera.se
Postadress: Guldbaggevägen 2, 63363 Eskilstuna

Vad behöver du hjälp med?

Välj hälsobesvär och svara på hälsoformuläret för att få läkarbedömning och recept utskrivet.

Avsluta
Urinvägsinfektion
Pollenallergi
Herpes
Borrelia
Ögonbesvär
Akne
Skjut upp mensen